Kom bladeren in mijn reisboek en volg mij tijdens mijn reis over de Camino de Santiago de Compostella

vrijdag 12 juni 2015

Dag 1: Wijnandsrade/Sart | 111 km | 1386 hoogtemeters

Beste lezers,

Ja, vandaag eindelijk vertrokken; via de Plank richting Aubel en zo door de Hoge Venen langzaam richting Bastogne. Ik moet zeggen dat er toch een paar serieuze klimmen inzaten van ettelijke kilometers en dan merk je het gewicht van het karretje, dat ik eigenlijk veel te vol geladen heb, toch goed. Na de 70 kilometer ben ik een paar keer moeten stoppen vanwege kramp inde binnenkant van mijn boven benen die dan tot aan de enkel omlaag trekt; eerst begint het links en dan een paar minuten later komt het rechts vanzelf. Dit is echt een gevolg van het flinke extra gewicht waar ik nog niet genoeg aan gewent ben. Ik zit dus nog in de infietsfase.

Ik heb goed weer gehad, warm zelfs, en ben op een camping gestrandt waar alleen maar vaste caravans staan. Hier heb de ik pasta gemaakt. Ik ben een Franstalige Belgische wielrenner tegen gekomen die mij uitgebreid de weg optekende op een stuk papier. Ik verstond echt geen klooten van wat hij zei maar toen er een derde man vertaalde naar Engels bleek dat hij zelf al op en neer naar Marseille gefietst was in 16 dagen retour, zo'n 160 km per dag met volle bepakking,mik bedoel maar. Ben ook nog 4 afgetrainde Nederlanders tegen gekomen die op weg waren naar de Alp d'HuZes op race fietsen echter zonder bagage.

Spreuk van de dag:
Het is zo als het is en het komt zoals het komt.

Groet Peter


1 opmerking:

  1. goiemorgen peter zet hem op ! na regen komt zonneschijn!heb eenfijne dag

    liefs mam en pap

    BeantwoordenVerwijderen